Istnieją prawdziwe problemy, a potem są problemy pierwszego świata. Jako mieszkańcy pierwszego świata oczekujemy, że wszystko będzie dokładnie tak, jak chcemy. Temperatura prysznica jest nie za gorąca i nie za zimna. Nasza kawa ma odpowiednią ilość cukru zastępczego i mleka sojowego na parze. A nasze telewizory są zaprogramowane tak, abyśmy mogli oglądać co chcemy i kiedy chcemy. A my chcemy tego, za co płacimy. Kiedy te rzeczy nie są tak jak trzeba, łatwo się oburzamy.

Para fanów fast-foodów z Florydy kieruje swoje własne, kapitalistyczne żale z pierwszego świata do sądu przeciwko McDonald’s. Są zdenerwowani, że obciąża się ich za ser na ich Quarter Pounderach, ser, którego albo nie chcą, albo nie dostali. Domagają się sprawiedliwości i co najmniej 5 milionów dolarów.

Opłaty za ser

Pozew został złożony w imieniu Cynthii Kissner i Leonarda Wernera, którzy twierdzą, że nie chcą sera na ich Quarter Pounders, ale musiał zapłacić za to w każdym razie. Najwyraźniej kiedyś można było zamówić albo Quarter Poundera, albo Quarter Poundera z serem, a te dwie kanapki miały różne ceny. Ser kosztował więcej. Ale teraz, jeśli zamawiasz w sklepie, w przeciwieństwie do korzystania z aplikacji mobilnej, nie masz opcji bez sera. Oczywiście, możesz poprosić o zatrzymanie sera, tak jak w przypadku pikli czy majonezu, ale nie otrzymasz obniżki ceny.

Pozew twierdzi, że „klienci byli zmuszeni, i nadal są obciążani za te produkty, poprzez zmuszanie ich do płacenia za dwa plasterki sera, których nie chcą, nie zamawiają, ani nie otrzymują, aby móc kupić pożądany produkt.” Twierdzą, że McDonald’s jest „bezpodstawnie wzbogacony” przez te nieuczciwe i zwodnicze praktyki handlowe.

Tandetne znaki towarowe

Adwokat konsumentów wysuwa dodatkowy argument dotyczący znaków towarowych dla Quarter Pounder i Big Mac. Big Mac został oznaczony jako zawierający „dwa placki wołowe, sos specjalny, sałatę, ser, ogórki, cebulę na bułce z ziarnem sezamowym”, jak mówi dżingiel. Tak więc ser jest składnikiem produktu. I odwrotnie, Quarter Pounder został opatrzony znakiem towarowym bez sera, czego dowodem jest oddzielna kanapka, Quarter Pounder with Cheese. Ser jest więc czymś, co dodaje się do „produktu bazowego” – argumentuje prawnik.

W odpowiedzi na pozew, McDonald’s stwierdził, że reklamowany Quarter Pounder jest z serem, chociaż starają się uwzględniać prośby gości o usunięcie niektórych składników. Dodatkowo, zauważyli, że właściciele restauracji i operatorzy ustalają własne ceny menu w stosunku do swojego rynku.

Pieniądze z burgerów

Jeśli sąd zezwoli na pozew jako pozew zbiorowy, zawiadomienie zostanie wysłane do potencjalnych członków klasy. Lub, mówiąc chwytliwym dżinglem, „Jeśli klasa jest certyfikowana, możesz zostać powiadomiony”. A 5 milionów dolarów? Za to można kupić wiele hamburgerów. Albo, rozłożone na tysiące ludzi, może tylko kilka plasterków sera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *