Wiele zależy od decyzji, jak zapakować dany produkt. Kto jest docelowym konsumentem? Jakie emocje wywołują określone kolory? Jaka czcionka przyciąga wzrok? To nie jest zwykle przypadkowy proces. W przemyśle cukierniczym, gdzie w grę wchodzą miliony dolarów, jest to nie mniej prawdziwe, zwłaszcza że ludzie zaczynają wietrzyć, że cukier i syrop kukurydziany są w jakiś sposób „złe dla ciebie”. Z ciasnym rynku, to może być, dlaczego Dum Dums jest pozew Tootsie, twierdząc, że ich opakowanie jest zbyt podobne do tego słynnego ssania.

Pozew dla frajerów

Spangler Candy Company, twórcy Dum Dums, złożyli w piątek pozew przeciwko Tootsie Roll Industries. Zgodnie z dokumentami sądowymi, Spangler twierdzi, że opakowanie lizaków Tootsie, Charms Mini Pops, jest zbyt podobne do opakowania Dum Dums. Charms były kiedyś sprzedawane w żółtej torebce z napisem „Mini Pops” w wielokolorowych napisach. Teraz są one w czerwonej torbie z ilością, „300”, umieszczony w kółku w prawym dolnym rogu torby. Na początku mogą nie wydawać się aż tak podobne, gdy wyśmiewasz się z kolejnego absurdalnego pozwu. Ale potem zaczynasz dostrzegać podobieństwa.

Sukienki z lizaków (Lollipop Dresses)

Pozew w sprawie lizaków zarzuca, że opakowanie Tootsie Roll stanowi naruszenie prawa do znaku towarowego i nieuczciwą konkurencję. Naruszenie trade dress jest podobne do naruszenia znaku towarowego, ale odnosi się konkretnie do wyglądu lub opakowania produktu.

W tym przypadku Spangler twierdzi, że opakowanie Tootsie Roll stanowi naruszenie praw do znaku towarowego, ponieważ „klienci mogą pomylić produkty i ich pochodzenie”. Na domiar złego, według pozwu, Tootsie używa nawet tych samych żółtych skrzynek paletowych do układania torebek ze słodyczami na końcu każdego korytarza.

Nawet jeśli nie wprowadzasz na rynek produktu tak znanego jak Dum Dums, możesz mieć do czynienia ze znakiem towarowym, szatą graficzną lub nieuczciwymi praktykami biznesowymi. Jeśli obawiasz się któregoś z nich, skorzystaj z porady doświadczonego prawnika, który pomoże Ci chronić Twoją firmę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *