ZUS i wlasna dzialalnosc - z czym to sie je?
ZUS i wlasna dzialalnosc - z czym to sie je?Witam!
Z gory uprzedzam, ze jestem totalnie zielony w temacie. Na razie zbieram wszelkie informacje. Chce zalozyc dzialalnosc i chce uzyskac na to dofinansowanie. Nigdzie nie pracuje. Mam skonczone 18 lat. Jestem licealista... Wiem, ze przez pierwsze 2 lata bede mial mozliwosc placenia ZUS w kwocie 240 zl / miesiac, zgadza sie? Po dwoch latach bede musial placil ~800 zl / miesiac, to prawda? Moje pytania: - czy pod dwoch latach bede mogl wyrejestrowac sie z tej dzialalnosci jesli nie bede mial wystarczajacych zyskow i nie bede mogl pozwolic sobie na oplacania bardzo drogiego dla mnie w tej chwili ZUS? (przy założeniu, że nie chcę oddawać przyznanych mi pieniędzy/sprzętu) - teraz troche glupie pytanie, ale nie znam na nie odpowiedzi... co konretnie oznacza ten ZUS w kwocie 240 zl / miesiac czy normalnie ~800 zl / miesiac? Czym on jest? Co obejmuje? Chodzi mi o to czy wykonujac dla kogos usluge w ramach mojej dzialalnosci i pobierajac od niej za to pieniadze to mimo oplacania skladek ZUS bede musial odprowadzac od zarobionych pieniedzy jeszcze podatek 22%... prosze o mozliwie najbardziej przyjazne i rzeczowe przedstawienie problemu lub odeslanie do jakiejs literatury na ten temat (krotkiej acz tresciwej i rzeczowej). No i wybaczcie, ale dopiero startuje w temacie. PS. Nie wiem dlaczego post został wysłany trzy razy pod rząd... Chcę uprzedzić, że nie było to moim zamierzeniem. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrowienia!